نیوز آفتاب

ساخت وبلاگ

تجسس در زندگی مردم مذموم است/برای رد صلاحیت‌ها در آینده باید یک فکر اساسی شود

علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و منتخب مجلس دهم، طی نامه‌ای به آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، نکاتی را درباره ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان مطرح کرد. شورای نگهبان، بعد از برگزاری انتخابات و برنده‌شدن مینو خالقی، او را از فهرست منتخبان مردم حذف کرده است.

آفتاب :

متن این نامه به شرح زیر است:

«آیت‌الله جنتی

دبیر محترم شورای نگهبان

با اهداء سلام

موضوع حذف خانم مینو خالقی از منتخبان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. اگر این رویه در کشور باب شود که پس از تأیید صلاحیت یک کاندیدا و رأی مردم در یک انتخابات سالم، آن منتخب به این بهانه که مدارک جدیدی به دست ما رسیده و نظر ما درباره صلاحیت او تغییر کرده است حذف شود، این امر می‌تواند مستند شورای نگهبان در آینده واقع شود و منتخبان زیادی از جمله یک کاندیدای ریاست جمهوری را پس از انتخاب مردم و رای مثلا سی میلیونی حذف کند.

قطعا نظارت استصوابی را عقلا و قانونا این مقدار نمی‌توان توسعه داد. به همین جهت قانونگذار تصمیم‌گیری درباره این موضوع را در خصوص منتخبان مجلس به نمایندگان ملت ارجاع داده است که اگر پس از انتخاب مردم مدارک جدیدی درباره یک منتخب ارائه شد، این مدارک در فرایند تأیید اعتبارنامه‌ها توسط مجلس مورد بررسی قرار گیرد؛ یعنی اگر باید منتخبی حذف شود، این کار باید با نظر مجلس که نماینده ملت است انجام شود تا احترام به رأی مردم محفوظ بماند. اینکه بگوییم چون ما می‌دانیم مجلس دهم اعتبارنامه او را رد نمی‌کند پس ما او را حذف می‌کنیم، منطق درستی نیست.

در اینجا وزارت کشور نیز مسئولیت سنگینی دارد. ماده 73 قانون انتخابات مجلس می‌گوید: «صدور اعتبارنامه منتخبین موکول به عدم ابطال انتخابات از طرف شورای نگهبان می‌باشد و شورای نگهبان در اسرع وقت نظر خود را درباره انتخابات اعلام می‌نماید و وزارت کشور موظف است بلافاصله دستور صدور اعتبارنامه را بدهد.»

با توجه به اینکه انتخابات حوزه اصفهان از طرف هیئت نظارت استان و طبعا شورای نگهبان تأیید شده است، وزارت کشور وظیفه دارد اعتبارنامه خانم خالقی را صادر کند، در غیر این صورت مجلس باید وزیر کشور را به دلیل دفاع‌نکردن از حقوق ملت و تسلیم‌شدن در برابر یک رویه غیرقانونی که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، استیضاح کند.

اگر شورای نگهبان انتخابات حوزه اصفهان را ابطال کرده پس چرا فقط خانم خالقی را حذف کرده است و سایر منتخبان باقی مانده‌اند و اگر می‌گوید صلاحیت این یک نفر پس از انتخاب سالم مردم به دلیل وصول مدارک جدید رد شده است، پاسخ این است که قانونگذار تصمیم‌گیری درباره این موضوع را به خاطر احترام به رأی مردم به مجلس واگذار کرده است.

مطلب آخر اینکه تجسس در زندگی مردم آن هم درباره یک زن و بی‌توجهی به آبروی مؤمن از نظر اسلام مذموم است. اینکه رقبای یک کاندیدا که فکر نمی‌کردند او رأی بیاورد، پس از اقبال مردم به وی و انتخاب او مدارکی از زندگی خصوصی وی ارائه کنند و شورای نگهبان را ابزار دست خود برای رسیدن به هواهای نفسانی خود نمایند، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

فرضا آن منتخب، اشتباهی در زندگی خود کرده ولی سیره او یک سیره اسلامی است؛ آیا باید رد صلاحیت شود، آن هم بعد از اتمام فرصت بررسی صلاحیت‌ها و رأی مردم؟ آیا اعضای محترم شورای نگهبان خود در زندگی خویش اشتباهی مرتکب نشده‌اند؟

از جناب‌عالی که دلسوز انقلاب اسلامی هستید می‌خواهم که اجازه ندهید این رویه سوء در جمهوری اسلامی باب شود زیرا علاوه بر نادیده‌گرفتن حق انتخاب‌کنندگان، ظلمی است به منتخب حذف‌شده.

اصولا برای رد صلاحیت‌ها در آینده باید یک فکر اساسی شود تا تناقض‌هایی در جامعه به وجود نیاید. مثلا جناب آقای افشین علا که رهبر انقلاب در‌باره ایشان می‌نویسند «من شما را شاعر انقلاب می‌دانم» و در دیدار عیدانه با محبت فراوان از او تقدیر می‌کنند چرا رد‌صلاحیت شد؟ آیا این امر یک منطق دوگانه را در ذهن مردم تداعی نمی‌کند؟ برای آن مقام محترم آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام

26/ 1/ 95

علی مطهری»

منبع: عصرایران

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:02

سرمربی اسبق پرسپولیس، مهدی طارمی را بهترین بازیکن دربی هشتاد و دوم می‌داند و معتقد است: طارمی هرکاری خواست مقابل حریف انجام داد و ستاره بی چون و چرای میدان بود.

آفتاب :

علی دایی سرمربی صبای قم که پیش از دربی هشتاد و دوم معتقد بود شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس برنده دربی خواهد شد، دیدار روز گذشته پرسپولیس و استقلال را زیباترین دربی یک دهه اخیر فوتبال لقب داد.

دایی با انتشار تصویر فوق در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: زیباترین دربی دهه اخیر باعث خوشحالی من و هواداران عزیز پرسپولیس شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که روند موفقیت‌های تیم پرسپولیس ادامه داشته باشد.

به گزارش فارس، سرمربی اسبق پرسپولیس درباره بهترین بازیکن هردوتیم نیز عنوان کرد: در تیم استقلال رحمتی خوب بود ولی در مجموع دو تیم به نظرم طارمی هرکاری خواست مقابل حریف انجام داد و ستاره بی چون و چرای میدان بود.

واکنش جالب علی دایی به نتیجه دربی 82+تصویر

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 98 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:02

در پاسخ به سئوالی درباره آزمایش‌های موشکی مطرح شد

در این ویدئو پاسخ غرورآفرین و استدلال محکم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به یک خبرنگار خارجی درباره آزمایش‌های موشکی ایران را می‌بینید؛ آن‌جا که می‌ایستد تا همه او را ببینند.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 106 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 3:02

لیلا بلوکات در صفحه اینستاگرام خود تصویری به اشتراک گذاشته که در Cimitero Monumentale (دومین قبرستان بزرگ میلان) گرفته شده است.

آفتاب :

بلوکات پای این عکس نوشته:

هر ثانیه می‌گذرد
چیزی از تو و من را با خود می‌برد
زمان غارتگر غریبی است
همه چیز را بی اجازه می‌برد
و تنها یک چیز را
همیشه فراموش می‌کند
حس دوست داشتن را...
* آنتوان دوسنت اگزوپری
پس چه خوبه كه قدر همديگه رو بدونيم و از كينه و نفرت كم كنيم& مهربان باشيم و مهرباني را پرورش بديم

لیلا بلوکات در گورستانی ایتالیایی/ عکس

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 127 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:16

لیلا بلوکات در صفحه اینستاگرام خود تصویری به اشتراک گذاشته که در Cimitero Monumentale (دومین قبرستان بزرگ میلان) گرفته شده است.

آفتاب :

بلوکات پای این عکس نوشته:

هر ثانیه می‌گذرد
چیزی از تو و من را با خود می‌برد
زمان غارتگر غریبی است
همه چیز را بی اجازه می‌برد
و تنها یک چیز را
همیشه فراموش می‌کند
حس دوست داشتن را...
* آنتوان دوسنت اگزوپری
پس چه خوبه كه قدر همديگه رو بدونيم و از كينه و نفرت كم كنيم& مهربان باشيم و مهرباني را پرورش بديم

لیلا بلوکات در گورستانی ایتالیایی/ عکس

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 5:57

پرونده دادگاه احمدی‌نژاد در چه‌مرحله‌ای است؟/شاکیان چه‌کسانی هستند؟

پرونده‌اي كه نخستين‌بار در خرداد ماه سال ٩٢ خبر گشوده شدنش از طريق پايگاه اطلاع‌رساني رييس‌جمهوری وقت منتشر شد و نشان مي‌داد عليه محمود احمدي‌نژاد رييس دولت وقت اعلام جرم شده است، تا امروز در قوه قضاييه مسكوت مانده بود و به گفته سخنگوي اين قوه همچنان در وقت احتياطي قرار دارد.

آفتاب :

حالا سرپرست دادگاه يك كيفري مي‌گويد دليل طولاني شدن روند رسيدگي به پرونده محمود احمدي‌نژاد «محتويات پرونده» است. پنجم آذر سال ٩٢ احمدي‌نژاد به دادگاه احضار شد اما نه خودش و نه حتي وكيلش در دادگاه حاضر نشدند.

به گزارش آفتاب، سخنگوي قوه قضاييه هم در پاسخ به خبرنگاران در اين مورد گفت: اگر فرد احضار‌شده به دادگاه نيامد و قاضي مطلع بود كه دليل عدم حضورش موجه است، در اينجا يك تكليف دارد و در موارد ديگر هم كه ممكن است متهم در دادگاه حاضر نشود و دليل عدم حضورش را ذكر نكند، قاضي تكليف ديگري دارد. در مورد پرونده آقاي احمدي‌نژاد، خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وكيل او هم به دادگاه مراجعه نكرده است؛ لذا قاضي نمي‌داند عذرش موجه است يا خير؛ بنابراين وي را دوباره در تاريخ ١٦ دي ماه به دادگاه احضار كرده‌ است. احمدي‌نژاد اما توجهي به تاريخ و احضاريه‌ها نداشت و مجددا از حضور در دادگاه خودداري كرد. محسني اژه‌اي اما اين‌بار اعلام كرد: وقت اعلام شده وقت نظارتي بوده است. گاهي پرونده آماده رسيدگي است. در اين مورد وقت را تعيين مي‌كنند و به فردي كه بايد در دادگاه حاضر شود مي‌گويند شما در فلان روز به دادگاه بياييد، اما در وقت نظارتي، پرونده آماده رسيدگي نيست. مثلا استعلامي شده يا كسي را به عنوان مطلع دعوت كرده‌اند. بعد ١٦ دي ماه سال ٩٢ تا امروز فروردين ٩٥ پرونده احمدي‌نژاد در وقت احتياطي يا نظارتي قرار گرفته است.

شاكيان پرونده چه كساني هستند؟

در خرداد ماه سال ٩٢ وقتي پايگاه اطلاع‌رساني رييس دولت وقت يعني محمود احمدي‌نژاد تصوير احضاريه‌اي را كه براي او صادر شده بود منتشر كرد نام علي لاريجاني به عنوان شاكي درج شده بود. همين امر سبب شد تا بسياري تصور كنند طرح اين شكايت عليه احمدي‌نژاد به خاطر اتفاق‌هايي بود كه بر سر استيضاح وزير كار وقت در مجلس رخ داد، بوده باشد. همان روزي كه يكشنبه سياه نام گرفت و احمدي‌نژاد با پخش فيلمي از برادر رييس مجلس او را متهم به فساد مالي كرد اما موضوع شكايت مساله ديگري بود، در واقع شاكي نمايندگان مجلس و كميسيون اصل ٩٠ مجلس بود كه نام علي لاريجاني به نام رييس مجلس و به نمايندگي از ساير نمايندگان درج شده بود. در اين ميان اما مجتبي ملك افضلي نماينده حقوقي مجلس در پيگيري اين پرونده اعلام كرد محمود احمدي‌نژاد ٩ شاكي خصوصي دارد. شاكياني كه هيچ اطلاعاتي از آنها در دسترس نبود.

اتهامات پرونده مسكوت

شكايت كميسيون اصل ٩٠ مجلس از احمدی‌نژاد بابت قانون‌گريزي رييس دولت وقت و عدم اجراي قانون توسط وي عنوان شد و موارد اتهامي كه منجر به اعلام جرم مجلس عليه رييس دولت شده بود هم همين امر را نشان مي‌داد. كميسيون اصل ٩٠ سه مورد اتهام براي احمدي‌نژاد بيان كرده بود كه نخستين مورد آن عدم معرفي به موقع وزير ورزش و جوانان بود. قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان درست در روز ١٢اسفند سال ٨٩ در مجلس هشتم به تصويب رسيد اما محمود احمدي‌نژاد هيچ قدمي در راستاي ابلاغ و اجراي آن برنداشت.

تذكرهاي نمايندگان و اخطارهاي علي لاريجاني هم راه به جايي نبرد تا چهار ماه بعد كه در روز ٢٤ خرداد سال ٩٠ محمود احمدي‌نژاد در نامه‌اي گلايه‌آميز به مجلس، وزير ورزش و جوانان را به مجلس معرفي كرد. اين نخستين تعلل احمدي‌نژاد در اجراي قوانين مجلس نبود. نمونه‌هاي آن زياد بود و در همين راستا مجلس از رييس دولت وقت به قوه قضاييه شكايت كرد؛ شكايتي كه دو سال بعد و درست پنج روز پس از پيروزي حسن روحاني در انتخابات، سايت محمود احمدي‌نژاد آن را علني كرده و متن احضاريه دادگاه را به منظر مشاهده عمومي گذاشت. دومين مورد اما مربوط به عدم پرداخت بودجه به مترو با وجود مصوبه مجلس بود. قانوني كه بازهم محمود احمدي‌نژاد آن را قبول نداشت و تا روز آخر حضورش در دولت به آن توجهي نكرده و ريالي به شهرداري تهران پرداخت نكرد. در نهايت مورد سوم مربوط به عدم ارسال اساسنامه وزارت نفت جهت تصويب در مجلس بود. ماجراي شكايت مجلس از دولت بابت عدم ارسال اساسنامه شركت ملي نفت به اوايل سال ١٣٨٩ بازمي‌گردد. طبق قانون بودجه سال ٨٩ كل كشور، دولت بايد لايحه اساسنامه شركت ملي نفت را تا پايان تيرماه تقديم مجلس مي‌كرد كه با منقضي شدن اين تاريخ، دولت همچون سال‌هاي قبل از ايفاي اين وظيفه قانوني سر باز زد. به دنبال اين قصور دولت، كميسيون اصل ٩٠ مجلس هشتم گزارشي در خصوص عدم تهيه اساسنامه شركت ملي نفت ايران، شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت ملي گاز ايران از سوي دولت با وجود تكاليف قانوني تهيه كرد كه اين گزارش در ١٦ شهريور ١٣٨٩ در صحن مجلس قرائت شد كه در آن افشا شده بود دولت نامه‌هاي درخواست‌ مجلس براي تدوين اساسنامه شركت ملي نفت را به بايگاني سپرده است.

پرونده مسكوت حالا سنگين هم شده است

پرونده محمود احمدي‌نژاد پرونده‌اي با پيچيدگي‌هاي خودش است، اگرچه اتهاماتش مشخص و شفاف است، اما تا امروز راكد باقي مانده است و احمدي‌نژاد حتي يك بار هم بابت آن به دادگاه مراجعه نكرده و سخنگوي قوه قضاييه هم مي‌گويد وقت احتياطي براي اين پرونده صادر شده است. ديروز اما سرپرست دادگاه يك كيفري تاييد كرد كه روند رسيدگي به اين پرونده طولاني شده است و گفت: طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده ارتباطي به سمت او ندارد. به گزارش ايسنا محسن افتخاري اضافه كرد: درباره وضعيت پرونده محمود احمدي‌نژاد رييس دولت دهم، اظهار كرد: پرونده وي در حال حاضر در مرحله استعلام از مراجع مختلف قرار دارد.

 وي ادامه داد: دليل طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده پاسخ‌هايي بود كه ما از مراجع مختلف تقاضا كرده‌ايم. سرپرست دادگاه كيفري يك استان تهران تاكيد كرد: محتويات پرونده ايشان باعث طولاني شدن روند رسيدگي شده است و اين طولاني شدن، ارتباطي به سمت ايشان ندارد. حال مشخص نيست كه محتويات اين پرونده به جز سه موردي كه پيش‌تر به آن اشاره شده است، چه مي‌تواند باشد كه روند رسيدگي به اين پرونده را نزديك به سه سال كش داده است و اين روند همچنان هم ادامه دارد.

مجتبي ملك افضلي، نماينده حقوقي مجلس در پرونده شكايت از محمود احمدي‌نژاد است. از او در مورد دلايل قوه قضاييه براي طولاني شدن روند رسيدگي به اين پرونده سوال كرديم و نظر او را جويا شديم. ملك افضلي در گفت‌وگو با اعتماد تاييد مي‌كند كه شكايت‌هاي متعددي از احمدي‌نژاد تسليم قوه قضاييه شده است و مي‌گويد: منعي براي بررسي اين پرونده‌ها وجود ندارد و دليل قوه قضاييه هم دليل موجهي براي عدم رسيدگي به اين پرونده‌ها نيست، چرا كه شكايت‌هاي متعدد داراي پرونده‌هاي جداگانه‌اي هستند و در بسياري از اين پرونده‌ها همه موارد روشن و آماده است و طبق قانون بايد در دستور كار دادگاه قرار گيرد.

 وي در پاسخ به اين سوال كه مي‌توانيد نمونه‌اي از اين پرونده‌هاي آماده را كه به گفته شما همه نكات آن روشن است را بيان كنيد، اظهار داشت: پرونده اعلام جرم مجلس عليه آقاي احمدي‌نژاد در مورد عدم تشكيل به موقع وزارت ورزش و جوانان از اين دست پرونده‌هاست. ملك‌افضلي اضافه كرد: درست است كه پرونده ايشان و موارد اتهامي متعدد و در برخي موارد سنگين است اما بسياري از اين پرونده‌ها ارتباطي به يكديگر ندارند و تخلفات جداگانه‌اي هستند كه هر كدام در پرونده مخصوص به خود قابل پيگيري است. ملك افضلي در ادامه اين گفت‌وگو و در پاسخ به اين سوال كه آيا هنوز پيگير اين شكايت هستيد، گفت: با توجه به اينكه قوه قضاييه پرونده را مسكوت گذاشته است ديگر كاري از دست من يا مجلس برنمي‌آيد، در واقع مجلس كار قانوني خود را انجام داده و عليه ايشان اعلام جرم كرده است و بيش از اين هم اختيارات قانوني ندارد. وي اضافه كرد: بعد از اعلام جرم رسمي مجلس عليه آقاي احمدي‌نژاد قوه قضاييه مكلف است كه پيگير اين پرونده شود و نتيجه را به مجلس اعلام كند. ملك افضلي همچنين با اشاره به احضار احمدي‌نژاد به دادگاه در آذر سال ٩٢ و عدم حضور او در دادگاه گفت: ايشان بايد دلايل قابل قبولي براي عدم حضورشان به دادگاه را به قاضي ارايه مي‌دادند كه تا جايي كه من اطلاع دارم اين دلايل چندان قانع‌كننده نبود و طبق قانون دادگاه بايد حكم جلب ايشان را صادر مي‌كرد كه بنا به دلايلي كه من از آن بي‌خبرم از اين كار ممانعت كرد.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 5:57

از سکوت و حمایت اصولگرایان تا انتقادهای اصلاح‌طلبان

روزنامه «جوان» روز گذشته یادداشتی را منتشر کرد که به استنباط فعالان سیاسی در آن ساحت امام (ره) مورد توهین قرار گرفته است.توجیهی که در این مقاله شده به‌هیچ‌عنوان بجا و مناسب نیست.

آفتاب :

اين روزنامه در یادداشت خود، حصر و نامه اخیر مهدی کروبی به رئیس‌جمهوري را مستمسکی برای پرداختن به دوران حیات امام (ره) قرار داد و چنین نوشت: «شما به همان دليل يا مصلحتي در حصر هستيد و محاکمه هم نمي‌شويد که در «دوران طلايي امام» آيات شريعتمداري، قمي، روحاني و... الخ محاکمه نشدند و در حصر ماندند... نامه‌پراکني‌هاي شما هم به همان دليل ديده و مسموع نخواهد شد، که نامه‌هاي آنها نشد... به‌راستي شما و آقاي موسوي در آن دوره درباره پديده «حصر» چگونه مي‌انديشيديد؟ اگر شما يادتان نيست، من به‌خوبي به ياد دارم که کتک‌کاري خود با طرفداران آقاي شريعتمداري در مراسم ترحيم مرحوم اثني‌عشري را با افتخار تعريف مي‌کرديد و از بابت همین دعوا، به آلاف و الوف رسيديد!»

به گزارش آفتاب، نويسنده ادامه می‌دهد: «من يادم هست که در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، بازرگان و دوستانش را به باد ناسزا گرفتيد که چرا خبرنگاران رسانه‌ها را براي مصاحبه به منزل آقاي شريعتمداري مي‌بردند؟ مگر مردم مسخره شما هستند که يک روز حصر را ارزش و روز ديگر ضدارزش مي‌خوانيد؟» نويسنده «جوان» در انتهای این یادداشت که نقطه مورد توجه آن است، چنین نوشته است: «مگر شما علاقه‌مند به بازگشت به دوران طلايي امام راحل نيستيد؟ مگر به دريافت ده‌ها سمت از ايشان افتخار نمي‌کنيد؟ امروز نظام جمهوري اسلامي شما را به همان دوران بازگردانده و تنها چشمه کوچکي از نحوه مواجهه با شوريدگان بر نظام در آن دوران را، به شما نشان داده است... باز خدا پدر اين «سيد» را بيامرزد که نجيبانه تنها شما را «نانجيب» مي‌خواند، اگر در آن دوران طلايي بوديد، با چند کلمه فرمان همه‌تان را آويزان مي‌کردند».

سابقه‌دار

نویسنده یادداشت جوان البته دراین‌زمینه مسبوق به سابقه است. او در یادداشتی به تاریخ هجدهم تیرماه سال ٩٣ با عنوان «حصر خوب است اما فقط برای همسایه» كه در خبرگزاري اصولگراي «فارس» منتشر شد باز هم مواردی را مورد اشاره قرار داده بود که چهره امام را مورد تخطئه قرار می‌داد. نویسنده در آن یادداشت خود، باز هم از دوران امام با عنوان «دوران طلایی» یاد کرده و باز هم موضوع حصر را مورد توجه قرار داده بود. او در بخشی از این یادداشت چنین آورده بود: «بر راویان اخبار و ناقلان آثار و شاید طوطیان شکرشکن پوشیده نیست – و امیدواریم بر مدعیان علاقه به حضرت امام و دوران طلایی ایشان نیز پوشیده نباشد -که پایه حصر منتقدان از همان دوران طلایی و قطعا با علم و اطلاع حضرت امام نهاده شد.

کسانی که مشمول این مجازات شدند عبارتند از: آیت‌الله سیدکاظم شریعتمداری که تاپایان عمر در حصر به سر برد و در همان شرایط درگذشت! آیت‌الله حاج‌آقا حسن قمی که نه حزب داشت و نه اردوکشی خیابانی کرده و نه از شیوخ عرب پول گرفته بود. او تنها به صدور چند اعلامیه اعتراضی مبادرت کرده بود، بااین‌حال سال‌ها در حصر خانگی گرفتار و حتی از دادن یک سلام از پشت بام منزل خود به حرم رضوی(ع) هم ممنوع بود. ممنوعیت حصر وی در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای برداشته شد. آیت‌الله سد صادق روحانی تنها به جرم بی‌اعتقادی به لیاقت و کفایت آقای منتظری، سال‌ها متحمل حصر گردید!... ممنوعیت حصر وی نیز، در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای برداشته شد». 

نويسنده این یادداشت که مخاطب اصلي آن رئیس دولت اصلاحات است، ادامه داده بود: الغرض! درتمام آن سال‌ها، «کیهانِ» آقای سیدمحمد خاتمی و وزارت ارشاد تحت مدیریت وی، نه‌تنها به این رفتارها اعتراضی نداشت و نه‌تنها تمامی اعلامیه‌ها و کتاب‌های ایشان را سانسور می‌کرد بلکه در موارد متعدد یک دوجین ناسزا هم نثار آقایان می‌فرمود!» او سخن خود را چنین به اتمام رسانده بود: «حقیر نمی‌داند که مَثل «مرگ خوب است، اما برای همسایه» از چه دوره‌ای به دایره تمثیلات وارد گشته، اما نیک می‌داند که مبدع آن احتمالا به داستان‌هایی از قبیل «حصر»، «ممنوعیت سخن و سفر» برخورده و ناگاه ذوق و اندیشه وی، فورانی درخور نشان داده و «عبرتی » و «علامتی» را برای آیندگان به ودیعت نهاده است. شاید او در خشت خام و برای آینده، منش و کارنامه «خاتمی‌هایی» را دیده که این به‌اصطلاح فعالان رسانه‌ای امروز در آئینه شهود نمی‌کنند. فاعتبروا یا اولی الابصار!»

قانون و سابقه حيات نو 

طبق ماده ٥٠٤ قانون مجازات اسلامی، چنانچه کسی به هر نحوی به امام و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری توهین کند، به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد؛ یادآور می‌شود: سردبیر روزنامه اصلاح‌طلب حیات نو در سال ٨١ به استناد این ماده بازداشت شد و روزنامه مزبور هم توقیف شد. دلیل توقيف روزنامه، انتشار کاریکاتوري در كنار يك گزارش بود كه به گفته دست‌انداركاران روزنامه به‌هیچ‌وجه ارتباطی به امام نداشت و تنها از برخی عناصر آن کاریکاتور استنباط شده بود که به امام توهین شده است. بر آن اساس، سردبیر روزنامه، علیرضا اشراقی، بازداشت و بعد محاکمه شد. هادی خامنه‌ای مدیرمسئول روزنامه هم در دادگاه ویژه روحانیت حاضر و محاکمه شد. مجلس خبرگان در واكنش به همين ماجرا بیانیه اعتراضی صادر کرد و طلاب در شهر قم در اعتراض به این موضوع  راهپیمایی كردند. 

سکوت اغلب اصولگرایان

فعالان سیاسی اصولگرا روز گذشته برخلاف موارد مشابه سعی کردند از هرگونه واکنش دربرابر این موضوع خودداري كنند. با وجود بازتاب گسترده مطلب روزنامه «جوان» در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي، بيشتر اصولگرايان از محتواي روزنامه جوان ابراز بي‌اطلاعي كرده و مي‌گفتند كه دسترسي هم به نسخه چاپي يا اينترنتي روزنامه جوان برايشان ميسر نيست. مهدی طائب، حمیدرضا ترقی، حسن کامران، لطف‌الله فروزنده، مجتبی شاکری و... ازجمله این چهره‌ها بودند. محمدنبی حبیبی، دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي هم گفت آمادگی اظهارنظر درباره یادداشت جوان را ندارم. حسن بیادی گفت عادت ندارد درباره اظهارنظر دیگران اظهار نظر کند و محسن رفیق‌دوست گفت: «حصر مسئله حساسی است و نمی‌شود به این راحتی درباره آن حرف زد. به من اجازه بدهید مطلب را بخوانم، شماره شما را دارم و فکر می‌کنم و تماس می‌گیرم». تماسي كه البته گرفته نشد.

در این فضا، تنها بعضی چهره‌ها پاسخ دادند؛ ازجمله حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه سابق اصفهان. رهبر به «شرق» گفت: تعبيري كه در اين يادداشت به كار رفته، تعبير خوبي نيست. منظور نويسنده دوران امام و آن اتفاقاتي است كه متأسفانه براي آقاي شريعتمداري افتاد. حتي آقاي ري‌شهري كه قاضي بود رفت و با شريعتمداري گفت‌وگو كرد. او ادامه داد: منظور اين است كه نظام با كساني كه در برابرش بايستند برخورد مي‌كند و الان برخوردي كه با اين افراد شده نرم‌تر است از برخوردي كه قبلا با موارد مشابه شده بود. به نظرم نويسنده بايد در به‌كاربردن كلمات تأمل بيشتري كند كه از آن مفهوم بدي برداشت نشود. به نظرم تعبير ظريفي نبوده است. جعفر شجوني، دیگر فعال اصولگرا، اما از محتواي يادداشت حمايت كرد و گفت: اين مملكت بي‌حساب و كتاب نيست؛ يعني عنوان‌هايي دارد كه بايد كار خودشان را بكنند. كروبي يا ميرحسين كارهايي كردند كه شوراي‌عالي امنيت كشور آنها را حصر خانگي كرده است. او ادامه داد: امام اين‌قدر جمهوي اسلامي را دوست داشت كه به اين افراد ميدان نمي‌داد. روش رهبري درباره اين افراد روش رأفت و مهرباني بوده. من نمي‌دانم اگر زمان امام بود ايشان چه برخوردي مي‌كرد، اما مي دانم كه امام رحم نمي‌كرد به چنين كسي. او را خرد مي‌كرد. البته آن زمان هنوز اين ارگان‌هايي مثل شوراي عالي امنيت ملي جان نگرفته بود. الان هم حصر نظر شوراي‌عالي امنيت ملي است، نه رهبري و رياست‌جمهوري و...».

اگر در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب ديده مي‌شد به تعطيلي کشیده می‌شدند

اصلاح‌طلبان و خط امامی‌ها، اما معتقد بودند در این یادداشت به امام توهین شده است. درهمین‌باره، فاضل ميبدي به «شرق» گفت: عده‌اي براي پيشبرد اهداف و مقاصد سياسي خود حاضرند نگاه و روش امام را تحريف كنند. البته هركسي در اظهار نظر آزاد است، ولي اينكه براي تقويت نظر خود از امام رفرنس يا كد اشتباه بدهيم خيانت به امام و انقلاب است. متأسفانه رقابت سياسي در مملكت ما به‌وي‍ژه عرصه مطبوعات براساس اخلاق تعريف‌شده، نيست.

او ادامه داد: اين نوع از نگارش اگر در روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب ديده مي‌شد به تعطيلي آن روزنامه منجر مي‌شد. اينكه بگوييم اگر در زمان امام بود برخورد تندتري مي‌شد تهمت به امام و توهين به اسلام است. بايد پرسيد مگر شما در مقام قاضي نشسته‌ايد كه چنين قضاوت مي‌كنيد؟ اين چگونه ادبياتي است؟ اين روش‌ها يعني ما دنبال حذف رقيب به هر قيمت هستيم.

غفاری: نسبت‌هایی که به امام دادند دروغ محض است

هادی غفاری دراین‌باره گفت: دوستان نادانی هستند که از روی نادانی دست به چنین دروغ‌پردازی‌ای می‌زنند و ندانسته حرمت امام را مخدوش می‌کنند. آنها با این اقدام خود به امام توهین کرده و افترا زده‌اند. من یادم است که برای موضوعی خدمت امام رسیدم و کسی درباره محاکمات از او سؤال کرد که امام فرمودند؛ احتیاط، احتیاط، احتیاط. من حتی به یاد دارم یک خبری برای امام درباره بدرفتاری با زندانیان اوین که منافقان و فرقانی‌ها بودند، آوردند. امام شهید محمد منتظری را مأمور کرد رسیدگی کند و این موضوع را گزارش دهد که گزارش ایشان موجود است.

تاجرنیا: جریانی در عمل برخلاف روش‌های حضرت امام گام برمی‌دارد

علی تاجرنیا هم دراین‌باره چنین گفت: در دهه گذشته جریانی قوت گرفت و خط سیاسی آنها پررنگ شد که در ظاهر از حضرت امام تعریف و تلاش می‌کرد به امام احترام ظاهری بگذارد، اما در عمل برخلاف روش‌های حضرت امام(ره) گام برمی‌داشت. آنها به فرمان هشت‌ماده‌ای امام که در واقع حفظ حقوق خصوصی مردم و نگه‌داشتن حرمت مخالفان بود، اعتقادی نداشتند، اما با توجه به اینکه حضرت امام بنیان‌گذار انقلاب بودند طبیعتا تلاش می‌کردند ظاهر را حفظ کنند. تاجرنیا اضافه کرد: اکنون با توجه به مقاله روزنامه جوان و مسائلی که وجود دارد می‌توان گفت این افراد چهره اصلی خودشان را نشان داده‌اند و در غالب کلمات و به بهانه‌هاي مختلف، از توهین به حضرت امام ابايي ندارند. 

او افزود: من فکر می‌کنم دستگاه‌هاي ذي‌ربط براساس انصاف باید با این روزنامه به خاطر توهین‌هایی که به حضرت امام انجام داده برخورد کنند. تاجرنیا اضافه کرد: در هر ساختار و هر مقطعی ممکن است اشتباهاتی شده باشد، اما باید یادمان باشد برخوردهایی که در زمان حضرت امام با افراد شد، عموما با حمایت و درخواست افکار عمومی بود. البته من احتمال اشتباه را نفی نمی‌کنم، اما ایشان تعدیل‌کننده خواست مردم انقلابی بودند.  این فعال سیاسی اضافه کرد: در جریان بنی‌صدر ما شاهد بودیم که امام تا آخرین لحظات سعی می‌کردند رئیس‌جمهور منتخب مردم را حفظ کنند. درباره گروه‌هایی که رفتار‌های تروریستی داشتند ما شاهد بودیم در زمان امام سعی می‌شد تا زماني كه به صورت علنی دست به اسلحه نبرده‌اند با آنان مدارا شود. در آن زمان شرایط کشور ما انقلابی و جنگ‌زده بود، مردمی که زخم‌خورده توطئه‌ها و مشکلات بودند، درخواست مجازات عاملان را داشتند و در بسیاری از موارد امام به خواسته‌های مردم تن داد نه اینکه فرمان بدهد.

تاجرنیا گفت: توجیهی که در این مقاله شده به‌هیچ‌عنوان بجا و مناسب نیست. مردم ایران می‌دانند رهبري ‌معظم فرموده‌‌اند؛ این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ‌جای جهان شناخته‌شده نیست. این جداکردن دوران امام و دوران کنونی درواقع عقده‌گشایی و انتقام‌گرفتن از عملکرد حضرت امام است.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 5:57

پیتونی که چند روز پیش در مالزی شکار شده بود و تصور می‌شد بزرگترین مار جهان است، به طرزی مشکوک جان داد.

آفتاب : به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیتونی که در مالزی شکار شده و قرار بود نامش به عنوان بزرگترین ماری که تاکنون دیده شده در کتاب رکوردهای گینس قرار بگیرد، به طرز مشکوکی جان داد.
خودکشی مار غول‌پیکر در مالزی!؟ +تصاویر
به گزارش گاردین،  طول این مار در ابتدا 8 متر تخمین زده شد؛ اما پس از بررسی‌های دوباره مشخص شد طول پیتون مذکور 7.5 متر است که حدود 17 سانتیمتر از ماری که عنوان غول‌پیکرترین در کتاب گینس را دارد، کوتاه‌تر است.
خودکشی مار غول‌پیکر در مالزی!؟ +تصاویر
تعدادی کارگر ساختمان مار مذکور را هفته گذشته در محل کار خود یافتند. سرنوشت مشکوک این حیوان، نگرانی‌ها در خصوص احتمال کشتن آن را افزایش داده است.
خودکشی مار غول‌پیکر در مالزی!؟ +تصاویر
بنابر اعلام یک افسر روابط عمومی نیروهای دفاع مدنی مالزی، مرگ این مار طبیعی بوده است. او اعلام کرد: امکان دارد این مار به علت احساس ناامنی خود را کشته باشد. گرچه احتمال خودکشی، تنها یک حدس است.

او افزود: «جسد این حیوان به همراه تخمی که پیش از مرگ گذاشته بود به سازمان حیات وحش تحویل داده شد.» ویدئویی که پس از شکار این حیوان ضبط شده است، مردی را نشان می‌دهد که در حال لگد زدن به آن است.

یک کارشناس اعتقاد دارد مار مذکور به علت جراحات درونی مرده است و این موجودات هرگز بی‌جهت جان نمی‌دهند. 

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 186 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 3:36

تهیه مقدمات سفر پنج روزه شاه سعودی و هیئت همراهش به آنکارا برای ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول این کشور ادامه دارد.

آفتاب : به گزارش آخرین نیوز به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه های ترکیه گوشه ای از مقدمات سفر شاه سعودی را فاش کرده و گفتند یکی از بزرگترین هتل های آنکارا به طور کامل اجاره و به شاه و همراهانش اختصاص یافته است و مدیریت هتل نیز مجبور شده است که در بخش محل اقامت شاه تغییراتی انجام دهد.
500 بنز برای کاروان ملک‌سلمان! +عکس


این رسانه ها تصریح کردند: گروه سعودی اعزامی به آنکارا برای تهیه مقدمات سفر شاه عربستان نیز زودتر به آنکارا آمده و با خود وسایل مخصوص شاه از جمله انواع غذاها و نوشیدنی های مخصوص وی را به همراه آورده است.

گروه یاد شده برای جابجایی شاه و هیئت همراه از مسئولان ترکیه خواسته است که 500 دستگاه خودروی مرسدس بنز لوکس را در اختیار آنها قرار دهند و مقامات ترکیه نیز به علت نبود این تعداد دستگاه خودرو از این مدل در شهر آنکارا مجبور به تهیه شمار دیگری از آن از شهرهای استانبول و آنتالیا شده اند.

تصاویری از خیابانهای اطراف هتل در اینترنت منتشر شده است که نشان دهنده خودروهای به صف شده با توجه به پر شدن پارکینگ اختصاصی هتل دارد.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 130 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 3:36

طبق لایحه مجلس مبنی بر لزوم دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده شامل پرداخت عواض خواهد شد و این بدان معنی است که بنزین برای پرمصرف‌ها گران خواهد شد.

آفتاب :

براساس تصمیم جدید مجلس به مصرف‌کنندگان اجازه داده شده تا سقف 180 لیتر در ماه از بنزین تک‌نرخی هزار تومانی استفاده کنند و نرخ بنزین برای مصرف ماهانه از 180 تا تا 220 لیتر 1500 تومان، تا 260 لیتر 1750 تومان و تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان خواهد بود.

میزان مصرف ماهانه قیمت هر لیتر

تا 180 لیتر 1000 تومان

از 180 تا 220 لیتر 1500 تومان

از 220 تا 260 لیتر 1750 تومان

از 260 لیتر به بالا 2000 تومان

قیمت بنزین و گران شدن آن طی امسال مجادلات زیادی را پشت سرگذاشته و وزارت نفت با انتشار مطلبی اخبار مبنی بر افزایش نرخ بنزین را تکذیب کرد، اما مجلس با تصویب لایحه‌ای پر مصرفان را استثنا کرده و نرخ را برای آن‌ها افزایش داد.

مجلس در لایحه ای که امروز به تصویب رساند مقرر کرد، مصرف‌کنندگان بنزین بابت مصرف بیش از 180 لیتر بنزین در ماه به صورت پلکانی جریمه‌ای را با عنوان عوارض پرداخت کنند.

در این لایحه تاکید شده است که این به معنای چند نرخی شدن بنزین، موضوعی که دولت با آن مخالفت دارد نیست،‌ اما در عمل کسانی که در ماه بیش از 180 لیتر بنزین مصرف می کنند آن را با قیمتی متفاوت از نرخ 1000 تومانی خواهند خرید.

یعنی به ازای مصرف ماهانه تا 180 لیتر ، صرف کننده نرخ عادی بنزین یعنی لیتری 1000 تومان را می‌پردازد، اما برای مصرف بیش از آن از 181 لیتر تا 220 لیتر هر لیتر بنزین با قیمت 1500 تومان، از 220 لیتر تا 260 لیتر 1750 تومان و از 260 لیتر تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان باید پداخت کرد که مبلغ مازاد بر نرخ بنزین عوارض پرمصرف بودن به حساب می‌آید.

این لایحه قرار است با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، که از زمان تک نرخی شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته عملا کارایی خود را از دست داده بود، عملی شود. به این ترتیب بر اساس این لایحه دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کند.

همچنین از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت کند.

براین اساس دولت چهارماه فرصت دارد با تجهیز مجدد سامانه هوشمند سوخت برای بنزین، از چهارماه دیگر قیمت‌های جدید را برای مشترکان پرمصرف اعمال کند.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 115 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 3:36

تهیه مقدمات سفر پنج روزه شاه سعودی و هیئت همراهش به آنکارا برای ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در شهر استانبول این کشور ادامه دارد.

آفتاب : به گزارش آخرین نیوز به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه های ترکیه گوشه ای از مقدمات سفر شاه سعودی را فاش کرده و گفتند یکی از بزرگترین هتل های آنکارا به طور کامل اجاره و به شاه و همراهانش اختصاص یافته است و مدیریت هتل نیز مجبور شده است که در بخش محل اقامت شاه تغییراتی انجام دهد.
500 بنز برای کاروان ملک‌سلمان! +عکس


این رسانه ها تصریح کردند: گروه سعودی اعزامی به آنکارا برای تهیه مقدمات سفر شاه عربستان نیز زودتر به آنکارا آمده و با خود وسایل مخصوص شاه از جمله انواع غذاها و نوشیدنی های مخصوص وی را به همراه آورده است.

گروه یاد شده برای جابجایی شاه و هیئت همراه از مسئولان ترکیه خواسته است که 500 دستگاه خودروی مرسدس بنز لوکس را در اختیار آنها قرار دهند و مقامات ترکیه نیز به علت نبود این تعداد دستگاه خودرو از این مدل در شهر آنکارا مجبور به تهیه شمار دیگری از آن از شهرهای استانبول و آنتالیا شده اند.

تصاویری از خیابانهای اطراف هتل در اینترنت منتشر شده است که نشان دهنده خودروهای به صف شده با توجه به پر شدن پارکینگ اختصاصی هتل دارد.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 118 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 4:32

طبق لایحه مجلس مبنی بر لزوم دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین، قیمت هر لیتر بنزین مازاد بر سقف تعیین شده شامل پرداخت عواض خواهد شد و این بدان معنی است که بنزین برای پرمصرف‌ها گران خواهد شد.

آفتاب :

براساس تصمیم جدید مجلس به مصرف‌کنندگان اجازه داده شده تا سقف 180 لیتر در ماه از بنزین تک‌نرخی هزار تومانی استفاده کنند و نرخ بنزین برای مصرف ماهانه از 180 تا تا 220 لیتر 1500 تومان، تا 260 لیتر 1750 تومان و تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان خواهد بود.

میزان مصرف ماهانه قیمت هر لیتر

تا 180 لیتر 1000 تومان

از 180 تا 220 لیتر 1500 تومان

از 220 تا 260 لیتر 1750 تومان

از 260 لیتر به بالا 2000 تومان

قیمت بنزین و گران شدن آن طی امسال مجادلات زیادی را پشت سرگذاشته و وزارت نفت با انتشار مطلبی اخبار مبنی بر افزایش نرخ بنزین را تکذیب کرد، اما مجلس با تصویب لایحه‌ای پر مصرفان را استثنا کرده و نرخ را برای آن‌ها افزایش داد.

مجلس در لایحه ای که امروز به تصویب رساند مقرر کرد، مصرف‌کنندگان بنزین بابت مصرف بیش از 180 لیتر بنزین در ماه به صورت پلکانی جریمه‌ای را با عنوان عوارض پرداخت کنند.

در این لایحه تاکید شده است که این به معنای چند نرخی شدن بنزین، موضوعی که دولت با آن مخالفت دارد نیست،‌ اما در عمل کسانی که در ماه بیش از 180 لیتر بنزین مصرف می کنند آن را با قیمتی متفاوت از نرخ 1000 تومانی خواهند خرید.

یعنی به ازای مصرف ماهانه تا 180 لیتر ، صرف کننده نرخ عادی بنزین یعنی لیتری 1000 تومان را می‌پردازد، اما برای مصرف بیش از آن از 181 لیتر تا 220 لیتر هر لیتر بنزین با قیمت 1500 تومان، از 220 لیتر تا 260 لیتر 1750 تومان و از 260 لیتر تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان باید پداخت کرد که مبلغ مازاد بر نرخ بنزین عوارض پرمصرف بودن به حساب می‌آید.

این لایحه قرار است با استفاده از سامانه هوشمند سوخت، که از زمان تک نرخی شدن بنزین در آبان ماه سال گذشته عملا کارایی خود را از دست داده بود، عملی شود. به این ترتیب بر اساس این لایحه دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز را که کارت هوشمند سوخت ندارند به این کارت مجهز کند.

همچنین از تاریخ الزامی شدن استفاده از کارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مکلف است از مصرف‌کنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلکانی عوارض انتشار آلایندگی، عوارض استفاده از زیرساخت‌های کشور اعم از جاده‌ها و خیابان‌ها و تأسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیک به روش مذکور در بند 5 دریافت کند.

براین اساس دولت چهارماه فرصت دارد با تجهیز مجدد سامانه هوشمند سوخت برای بنزین، از چهارماه دیگر قیمت‌های جدید را برای مشترکان پرمصرف اعمال کند.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 104 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 4:32

رویا تیموریان این روزها در استکهلم سوئد حضور دارد.

آفتاب : این بازیگر عکس جدیدی از خودش به همراه همسرش مسعود رایگان و دخترش را منتشر کرده و نوشت: روز بارانى با همسر و گل دختر (استکهلم سوئد)

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 119 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 4:32

نقدی بر اظهارت اخیر علم‌الهدی درباره اختلاس؛

روز گذشته در صفحه اینستاگرام آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، به این پرسش که "بدحجابی بدتر است یا اختلاس؟" پاسخ داده شد. به گفته امام جمعه مشهد، بدحجابی گناهی بدتر از اختلاس است. این اظهارنظر برخی انتقادات را به دنبال داشته است.

آفتاب :

روزنامه «19 دی» در یادداشت امروز خود آورده است: بدحجابی گناهی عمومی است که انسان‌های بسیاری را منحرف می‌کند. انسان‌هایی که مال مردم را می‌خورند یا حرف حرامی می‌زنند یا نگاه حرامی می‌کنند، مرتکب گناهانی شده‌اند که فقط خود آن‌ها را منحرف می‌کنند. در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار می‌کند تا شیطان دیگران را منحرف سازد. (آیت‌الله علم‌الهدی، جلسه تفسیر سوره ناس: 18 فروردین 95)

به گزارش آفتاب، این روزنامه در ادامه نوشته است: اظهارات آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان روز گذشته در اینستاگرام منتسب به ایشان تحت عنوان بدحجابی بدتر است یا اختلاس منتشر شد و بازتاب‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی به خود اختصاص داد. در این رابطه با تصریح به اینکه بدحجابی گناهی فردی و اجتماعی است که باید با آن برخورد درستی شود ذکر چند سؤال ضروری است:

1- چگونه می‌توان بدحجابی را گناهی عمومی تلقی کرد، اما خوردن مال مردم (حق‌الناس) یا گفتن حرف حرام (تهمت، دروغ، افترا، قذف و ...) را گناهی غیرعمومی دانست؟! آیا هنگامی که معاون اول رئیس‌جمهور وقت بخش قابل توجهی از مال مردم را نوش‌جان می‌کند، یک گناه غیر عمومی (بخوانید خصوصی) است؟ دروغگویی‌ها، تهمت‌ها و فحاشی‌های یک رئیس‌جمهور را از مقام ریاست جمهوری چطور می‌توانیم یک گناه غیرعمومی تلقی کنیم؟!

2- چطور می‌توان مدعی شد انسان‌هایی که مال مردم را می‌خورند یا حرف حرامی را می‌زنند مرتکب گناهانی شده‌اند که فقط خود آن‌ها را منحرف می‌کند؟ رفتارهایی هم چون تعرض به بیت‌المال، دروغ‌های علنی و تهمت‌های آشکار آیا تبلیغی منفی از سوی مسئولان نظام برای مردم نخواهد بود؟

3- مهم‌ترین نکته که در این اظهارنظر باید مورد توجه قرار گیرد آن است که بدحجابی گناهی است که غالباً از سوی مردم رخ می‌دهد (و نه مسئولان نظام) در حالی که خوردن مال مردم یا گفتن حرف حرام در برخی از موارد از سوی مسئولان نظام نیز صورت می‌گیرد و این پرسش اساسی مطرح می‌شود که انجام گناهی از سوی مردم جنبه عمومی‌تری دارد یا گناهی که از سوی برخی مسئولان نظام اتفاق می‌افتد؟ چه بسیار گناهانی که مردم در خفا انجام می‌دهند اما گناهان مسئولان نظام که آئینه تمام‌نمای جمهوری اسلامی هستند، چگونه قابل توجیه خواهد بود؟

نتیجه آنکه بهتر است امام جمعه محترم مشهد با تأمل بیشتری اقدام به اظهارنظرهای اینچنینی کند تا مبادا مورد سوءاستفاده خیانتکاران و سودجویان واقع شود. از آن‌جا که ایشان خود یکی از مسئولان نظام به شمار می‌آیند، همواره باید تبعات حرف‌های خود را بسنجند و کلامی را بر زبان جاری نسازند که خدای ناکرده مقصودهای نا به جا از آن برداشت شود.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 2:42

پوشاندن مجسمۀ یکی از قهرمانانِ ملی مصر همزمان با سفر پادشاه عربستان به این کشور، سوژۀ کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی در مصر شد.

آفتاب :

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ملک سلمان" از روز پنج شنبه سفری پنج روزه به مصر را آغاز کرد.

چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟+ عکس

کاربران مصری، در واکنش به سفر این پادشاه سعودی به پایتخت کشورشان، تصویری از مجسمۀ ابراهیم پاشا را منتشر کردند که در میدان اوپرا در مرکز قاهره، قرار دارد و هنگام عبور پادشاه عربستان از کنارِ آن، برای حضور در نمازِ جمعۀ دانشگاهِ الازهر، کاملا پوشانده شده است.

 چرا هنگام عبور ملک‌سلمان، این مجسمه را پوشاندند؟+ عکس

مجسمۀ ابراهیم پاشا، زیر پوشش

شماری از کاربران مصری در پاسخ به معمای پوشاندنِ این مجسمه، هنگام عبور پادشاه عربستان توضیح دادند که ابراهیم پاشا، از قهرمانان ملی مصر است که موفق شد حکومت سعودی را در سال 1816 نابود کند و شاهزاده عبدالله بن سعود را به اسارت بگیرد.

به گفتۀ این کاربران، دولت مصر، برای جلوگیری از خشمگین شدنِ پادشاهِ عربستان، این مجسمه را با چادری سیاه پوشانده است.

اما برخی دیگر از کاربران با رد این توضیح ادعا کردند که این مجسمه احتیاج به ترمیم داشته است و کارگران در حال ترمیم آن بودند، به همین سبب آن را پوشاندند.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 111 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 2:42

این خواننده اندونزیایی به استفاده از خزندگان هنگام اجرای برنامه شهرت دارد. گمان می‌رفت مار کبرایی که در نمایش به کار گرفته شده، سم کشی شده است.ارما بلو خواننده اندونزیایی، پس از آن‌که یک مار کبرا روی سِن او را نیش زد، جان خود را از دست داد. او این مار را هنگام اجرا حمل می‌کرد. او اما پس از پایان برنامه و ترک سِن، جان خود را از دست داد.

آفتاب :

 این خواننده پاپ ۲۸ ساله، ۴۵ دقیقه پس از نیش کبرا، به خواندن بر روی سِن ادامه داد.

مرگ خواننده زن بر روی سِن پس از نیش مار کبرا +عکس

در ویدیویی که روزنامه «دیلی میل» آن را منتشر کرده، خواننده جوان در حال رقص بر روی سِن 

هنگام اجرای برنامه در جزیره جاوه اندونزی دیده نمی‌شود. او به اشتباه پا بر روی یکی از مارهایی گذاشت که در اجرای برنامه از آن‌ها استفاده می‌کرد. این افعی واکنش نشان داده و خواننده را از پا نیش زد.

به گزارش عصرخبر،پس از آن‌که زهر در خون ارما بلو منتشر شد، باعث شد که او استفراغ کند. بعد از آن به بیمارستان منتقل شد و در بیمارستان، مرگش اعلام شد.

این خواننده اندونزیایی به استفاده از خزندگان هنگام اجرای برنامه شهرت دارد. گمان می‌رفت مار 

کبرایی که در نمایش به کار گرفته شده، سم کشی شده است.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 253 تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395 ساعت: 2:42

ایسنا نوشت: احمدی‌نژاد در یادواره شهدای مدافع حرم آمل با اشاره به اینکه برای سفر به شهرهای مازندران برنامه دارد، گفت: انقلاب اسلامی یک دعوت جهانی است و هیچ شیطانی توانایی ایستادن در برابر ملت ایران را نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "در سفر به آمل سه توفیق نصیب من شده است"، اظهار کرد: مازندران برای ایران و بسیاری از حق‌طلبان و عدالت‌خواهان دنیا نامی آشناست. مازندران مردمانی نجیب، مومن، پرتلاش و مفید دارد که در طول تاریخ سهم بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در باورها و اعتقادات و علوی ملت ایران داشته‌اند.

وی با بیان اینکه "بخش مهمی از مکتب اسلام ناب محمدی مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم و بزرگان این خطه است"، افزود: دیار عالمان و مجاهدان و تلاشگران خستگی‌ناپذیر و دیار مهربانی و دیار یک‌رنگی یعنی استان سرفراز مازندران و شهر آمل شهر هزار سنگر، سنگر پیشبرد آرمان‌های الهی و انسانی و سنگر دفاع از عزت و شرف انسانی با مردمانی پاک و دوست‌داشتنی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه "حضور در مراسم شهیدان افتخار است و حضور در مراسم شهدای حرم از بهترین زیباترین و سازنده‌ترین و الهام‌بخش‌ترین گردهمایی‌هایی است که می‌تواند تشکیل شود"، اظهار کرد: این گردهمایی برای شناخت از شهیدان و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه سخن برای طرح فراوان است و سخن از انسان و حقیقت انسان بالاترین است، ادامه داد: رهبری فرمودند تبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب، باورم این است امروز یکی از ضروری‌ترین اقدامات انقلابی بازتبیین خط امام و آرمان‌های انقلاب است و اگر غافل شویم دست شیطان به گونه‌ای تغییر می‌کند که هیچ شباهتی به اصل اول نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای خلق تک‌تک انسان‌ها باید از خداوند تشکر کنیم. خداوند در خلق این موجودات تنها در یک موجود است که به خود تبریک می‌گوید و آن خلق انسان است. خلقت انسان آنقدر مهم است که خداوند تسلیم شدن در برابر انسان را دستور داده است. تمام برنامه‌ها و رفتارها ناشی از نوع نگاه به انسان است؛ انسانی که خدا خلق کرده دارای دو بعد و دو ساحت واضح و مشخص است.

وی ادامه داد: انسان‌ها در طول تاریخ به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ ابتدا کسانی هستند که بعد آسمانی خود را در بعد حیوانی خود به کار می‌گیرند و همه چیز را در خدمت امیال و غرایض قرار می‌دهند. این‌گونه انسان‌ها همه‌چیز از جمله ثروت، قدرت، آزادی، رسانه‌ها را برای خود می‌خواهند و بقیه باید مطیع باشند می‌خواهند مطلق بر همه حاکم باشند.

احمدی‌نژاد افزود: این گروه برای نابود کردن حق ملت‌ها نقشه می‌کشند و فیلم می‌سازند. این گروه با ارزش‌های الهی به نام ارزش‌های الهی و انسانی انحصار دیکتاتوری تحمیل به ملت‌ها رفتار می‌کنند، از دین و اهداف دین برای ارضای امیال حیوانی استفاده می‌کنند، دین‌فروشی می‌کنند و همه‌چیز را برای بعد حیوانی خود می‌خواهند. با نگاهی به دوره 400 ساله استعمار مشخص می‌شود چه ملت‌هایی متلاشی شدند، 400 سال توطئه و اشتغالگری فقط برای خودبرتربینی و برتری‌جویی و تسلط بر دیگران رفتار کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز استعمارگران در دنیا خود را مالک همه‌چیز می‌دانند، اظهار کرد: اگر دانش هسته‌ای را همه ملت‌ها استفاده کنند، آلودگی ایجاد نمی‌شود. ملت‌ها نگران نمی‌شوند اما می‌گویند هیچ‌کس نباید دانش هسته‌ای را به جای به کار بردن در کشاورزی و سلامت، به بمب اتم تبدیل کند و از آن ابزار کشتار انسان‌ها را بسازد.

وی با بیان اینکه استعمارگران از دانش اجتماعی و روانشناسی اجتماعی برای جنگ و تفرقه و کینه‌جویی برای کشتار مردم و تسلط بر دیگران استفاده می‌کنند، تصریح کرد: جنگ میکروبی امروز وجود دارد. میکروب‌ها را در آزمایشگاه پرورش می‌دهند، پخش می‌کنند تا در دنیا پادزهر آن را بفروشند. کسانی که وجه حیوانی را غلبه دادند، دنبال جنگ و کشتار هستند؛ البته به ظاهر شعار مردمی‌تری می‌دهند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه انسان کامل کسی است که از بعد حیوانی عبور کرده و انسان محض و تجلی خداست، اظهار کرد: شهیدان در ساحت انسانی زندگی کردند و همه عالم را در خدمت خود و دیگران به کار گرفتند در یک کلمه شهدای ما انسان شدند و از وجود خود برای نشر کمال انسانی مایه گذاشتند و همه وجود شهدا برای جامعه لطف است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تا ابد به راه شهدا و خانواده شهدا افتخار می‌کنیم، گفت: وقتی به زندگی شهدا نگاه می‌کنید هرکدام یک داستان جذاب و یک شهاب روشنگر است. سرزمین الهی و نورانی ایران همیشه مهد فرهنگ و تمدن انسانی و الهی، مهد آزادی‌خواهی، مهد عدالت‌طلبی، مهد توحید و مهد انسانیت بوده است. شیاطین در طول تاریخ برای زودن انقلاب از صحفه تاریخ تلاش کردند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ملت ایران یک دعوت جهانی است، خاطرنشان کرد: حاکمیت امام عصر حاکمیت بعد انسانی بر همه روابط انسانی است. کسانی که می‌خواهند ذلت ملت ایران را ببینند، این آرزو را به گور خواهند برد و به فضل الهی خوابشان آشفته است.

به گزارش ایسنا، این مراسم با برخی حاشیه‌ها همراه بود از جمله اینکه احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش برخی حاضران درباره انتخابات سال 96 گفت: شما کار خودتان را بکنید ما نیز کار خود را می‌کنیم.

برخی پرسیدند "آیا در بحث برجام پیروز بودیم یا نه؟" که احمدی‌نژاد اظهار کرد: از مردم بپرسید، چرا از من می‌پرسید؟ مردم باید بگویند برجام چگونه بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: برنامه‌هایی برای سفر به مازندران داریم و تلاش می‌کنیم به همه شهرهای مازندران سفر کنیم.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 17:28

لیموزین جنجالی که چند روزی است تصاویرش در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش شده است، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شد.

آفتاب :

خودرو جنجالی ۲ میلیارد تومانی لیموزین هامر در ارومیه توقیف شد. به تازگی تصاویری از خودرو لوکس لیموزین ۸ چرخ هامر به طور گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

سرهنگ علی سعیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان غربی در خصوص لیموزین هامر گفت: صبح امروز گزارشی از تردد یک دستگاه خودروی لیموزین ۸ چرخ هامر دریافت شد به دنبال آن، این خودروی لوکس متوقف شد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در ادامه افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد تمامی مدارک این راننده کامل بوده و این خودرو یک مسافر خارجی است که از مرز بازرگان وارد کشور شده و تا پنج روز مجوز تردد دارد سپس از مرز باشماق خارج خواهد شد.

گفتنی است نماینده گمرگ هنگام تردد در شهر ارومیه همراه این راننده بوده است.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 108 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 2:51

هرگونه اظهارنظر و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور هاشمی، بدون ذکر کامل نام، اعتباری ندارد

دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «طی روزهای اخیر متأسفانه مطالب و اخباری غیرواقع، به نقل از «مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» که مجهول الهویه نیز می‌باشد، در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شده است». این اطلاعیه افزوده است:هرگونه اظهارنظر، نقل قول و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر کامل نام، رسمیت و اعتباری ندارد.

آفتاب :

سرویس سیاسی- طی روزهای اخیر متأسفانه مطالب و اخباری غیرواقع، به نقل از «مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» که مجهول الهویه نیز می‌باشد، در فضای رسانه‌ای کشور منتشر می‌شود که نمونه اخیر آن خبر رسانه‌ ملی و برخی‌ سایت‌ها در مورد تعلیق کلیه فعالیت‌های خبری دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فضای مجازی به نقل از مشاور مجهول الهویه است.

به گزارش آفتاب، اخیراً در بخش‌های خبری صداوسیما به نقل از فردی ناشناس که گفته‌شده بود مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، اعلام شد که کلیه فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فضای مجازی به حالت تعلیق درآمده است. اما حالا دفتر آیت‌الله هاشمی ضمن تکذیب این‌گونه خبرسازی‌ها، جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده، اعلام کرده است: 

1ـ هرگونه اظهارنظر، نقل قول و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر کامل نام، رسمیت و اعتباری ندارد.

2ـ حتی مواضع مشاورینی که با اسم نیز اظهارنظر می‌کنند، کاملاً شخصی بوده و هیچ ربطی به نظرات و دیدگاه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یا دفتر ایشان ندارد.

3ـ برای چندین بار مجدداً تأکید و تصریح می‌شود که سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و اعلام مواضع حقیقی و حقوقی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صرفاً به طور رسمی از  از طریق دفتر ایشان و یا روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام و منتشر می‌شود.

انتظار می‌رود رسانه‌های محترم در انتشار اخبار و شنیده‌ها، از صحت و سقم و همچنین منابع خبری اطمینان کامل یابند، تا خبرسازان، نظرات و آرزوهای خود را به عنوان مواضع رسمی دیگران، به ویژه یکی از مسؤولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی منتشر نسازند.

مسؤول دفتر

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 101 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 2:51

انتشار ۱۱٫۵ میلیون سند پول‌شویی از چهره‌های مشهور جهان

در میان اوراق منتشر شده رسوایی پاناما نام بسیاری از سیاستمداران و فهرست فساد آن ها منتشر شده است. جالب توجه آنکه در یکی از ویدئوهای منتشر شده درباره این فساد نام احمدی نژاد نیز هست.

آفتاب :

در حدود ۱۱٫۵ میلیون سند افشاشده پول‌شویی، که به «اسناد پاناما» شهرت یافته، اسامی تعداد قابل‌توجهی از بلندپایگان سیاسی جهان، از جمله پدر دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا و شش عضو مجلس لردهای بریتانیا و چهره‌هایی مانند ملک سلمان سعودی و ولیعهدش محمد بن نایف و امیر ابوظبی و اعضای خاندان آل‌ثانی قطر و پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین، و نخست‌وزیر آیسلند و خانواده علی‌اوف باکو و نواز شریف پاکستان و ژروم کائوزاک، وزیر سابق بودجه فرانسه ذکر شده است. 

به گزارش آفتاب، خبرگزاری مهر در ادامه نوشته است: با این حال هیچ یک از رسانه‌های سرشناس غربی،‌ از جمله دو روزنامه گاردین بریتانیا و هاآرتص اسرائیل، که در پروژه پردازش و انتشار «اسناد پاناما» مشارکت داشته‌اند، نامی از چهره‌های ایرانی نبرده‌اند. این ۱۱٫۵ میلیون سند، که منبع درز آن ناشناس مانده، مدت‌ها در اختیار ده‌ها روزنامه‌نگار از کشورها و نشریات مختلف بوده، کاملاً پردازش شده و اسامی چهره‌های مهم استخراج و در وبسایت آن اعلام شد. در وبسایت رسمی افشاگران نامی از هیچ شخصیت ایرانی دیده نمی‌شود. 

ماجرای نام احمدی‌نژاد در «اسناد پاناما» از بخش فارسی دویچه‌وله و پست تلگرامی آقای امید معماریان، از روزنامه‌نگاران سابق ایران که اینک در آمریکاست و با برخی نهادهای خاص مدعی «حقوق بشر» همکاری می‌کند، شروع و به وسعت تکثیر شد و تاکنون بیش از یکصد هزار بیننده داشته است. 

بخشی از گزارش یورونیوز انگلیسی درباره رسوایی «اسناد پاناما» این است که در آن نامی از ایران و محمود احمدی‌نژاد دیده نمی‌شود: 

Ukrainian President Petro Poroshenko is listed as having offshore wealth – one of 12 current or former leaders mentioned in the files.Around 60 people with close ties to leaders also feature including Li Xiaolin, the daughter of former Chinese Prime Minister Li Peng.Argentina’s President Mauricio Macri, making headlines recently for the right reasons by hosting President Obama, is named in the data leak as is Iceland’s Prime Minister Sigmundur Davíð Gunnlaugsson, now under pressure to resign amid claims he failed to declare a stake in an offshore firm .There is also embarrassment for Britain’s Prime Minister David Cameron, whose late father Ian is listed as a client of the law firm although there is no suggestion he did anything wrong

با این حال اگر به گزارش بخش فارسی یورونیوز دقت کنیم، فهرستی از افراد به اضافه محمود احمدی نژاد آورده شده است: «فاش شدن «اسناد پاناما» همانند زلزله ای در جهان انعکاس یافته است. ۱۴۰ سیاستمدار از بیش از ۵۰ کشور با متصل شدن به شرکتهای برون مرزی پنهانگاه‌های مالیاتی تشکیل داده‌اند. بسیاری از سیاستمداران از جمله نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، نزدیکان نخست وزیران بریتانیا، ایسلند ، پاکستان ، روسای جمهوری آرژانتین، اوکراین و همچنین محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران نامشان در این اسناد ذکر شده است.» 

اما در میان امیر پایور خبرنگار BBC نوشته: «سند را ديدم: موساك فونسكا «فرض» را براين گذاشته چون احمدى‌نژاد رئيس جمهور است پس مالک نهايى شركت دولتى پتروپارس است! »

در میان اسنادی که تاکنون منتشر شده تاکنون نامی از ایران مطرح نیست و در این اسناد فقط مدعی هستند که  ۲۳ نفر به خاطر حمایت از کره شمالی،زیمباوه ،روسیه، ایران و سوریه از این کانال برای پولشویی استفاده می‌کردند. ولی هنوز اشاره‌ای نشده است که که این افراد همگی ایرانی بودند.

از طرفی نگاهی به نقشه منتشر شده درباره پراکندگی فساد در کشورهای مختلف در اسناد پاناما نشان می دهد که ایران یکی از کشورهایی است که کم ترین ارجاع را در این اسناد دارد. با این حال شفاف تر شدن ماجرای حضور احمدی نژاد در این فهرست نیازمند آن است که همه اسناد ادعایی از سوی دست اندرکاران این پروژه منتشر شود.

نیوز آفتاب...
ما را در سایت نیوز آفتاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار aftabnews بازدید : 114 تاريخ : شنبه 21 فروردين 1395 ساعت: 2:51